Birim Görev ve Sorumluluklar & İletişim
08 Nisan 2022



  Evde Sağlık hizmetleri ;ihtiyacı olan bireylerin muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının evinde ve aile ortamında yapılması, bu kişilere ve aile bireylerine sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin bir bütün olarak birlikte verilmesi amacıyla Sağlık Bakanlığının Sağlıkta dönüşüm programı çerçevesinde 
  ‘’Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarınca Evde Sağlık Hizmetlerinin  verilmesine yönelik Sağlık Bakanlığınca sunulan evde sağlık hizmetlerinin uygulama usul ve esasları hakkında yönerge’’ ile 01.02.2010 tarihinde yürürlüğe konularak hizmet sunumuna başlanmıştır

                     
                          HİZMETTEN YARALANMAK İÇİN:

 İLK BAŞVURU

  • Türkiye geneli için kurulan 444 38 33 numaralı Çağrı merkezi numarası aranarak başvuru yapılır.
  • Çağrı merkezinden alınan başvuru İl Koordinasyon Merkezine Yönlendirilir.
  • Koordinasyon merkezi hasta başvurularını birimlere 24 saat içinde hizmet emri olarak atar.
  • Hizmet Emri atanan ilgili birim ilk hasta ziyaretini doktorlu ekip tarafından gerçekleştirir.
  • Ev ziyaretine giden ekip hastanın ESH uygun olup olmadığına karar verir.
  • Başvurusu uygun olan veya olmayan hastalar Süreç Hakkında bilgilendirilir.
  • Başvurusu uygun olan hastalar ön başvuru formu düzenlenir ve hizmet almaya başlar, uygun olmayan hastalar sonlandırılır.
  • Hasta kayıtları hasta dosyası ve Tablet Pc ile düzenlenir.
  • İlk ziyarette hastanın kullandığı ilaçlar, tıbbi cihazlar, başlanma şekli, dekübüt ülseri, etraflıca tespit edilir ve kaydedilir.
  • Hizmetin kabulü için onam formu düzenlenir.

KAYITLI HASTA ZİYARETİ

2 tür ziyaret vardır bunlar Randevu talebi ile ziyaret ve Sırayla takip ile ziyaret.

1. Randevu Talebi

Hasta veya yakını birim ile iletişime geçerek randevu alır.
Birimde görevli Doktor ve Sağlık ekibi hasta ziyaretini gerçekleştirir.
Bu süre içinde için de hastaya bazı formlar düzenlenir ve hastanın değerlendirilmesi yapılır.
Ayrıca genel muayene sırasında İNR takibi, sonda değişimi varsa pansumanı veya eğitimi verilir.

2. Sırayla Takip

Ayda bir ziyaret gerektiğinde sırası gelen hasta birim tarafından aranır randevu talep edilir.
Ev ziyaretine giden ekip hastayı değerlendirir ve gerekli müdahaleyi yaparak İlgili formları doldurarak ziyaret gerçekleştirilmiş olur

      Hangi Hizmetler Verilir?

  • Doktor muayenesi,
  • Enjeksiyon uygulamaları,
  • İdrar sondası takılması ve değişimi,
  • Hasta ve hasta yakını eğitimi,
  • Nakil hizmeti,
  • Yara pansumanı,
  • İdrar ve kan tahlilleri,
  • Gerekli durumlarda uzman hekim konsültasyonu,
  • Hastanın ihtiyacı olan ilaç, alt bezi, havalı yatak, hasta yatağı, heyet raporu çıkartılması hizmetleri verilir.
  •  

 İletişim

0501 709 7010